Åklagare överklagar friande dom i mål om rattfylleri

Den 26 augusti skrev jag bland annat om en 38-årig Umeåbo, som då han greps hade 1,49 promille i blodet och jag uppmanade Riksåklagaren att titta närmare på fallet då tingsrätten bedömde att han vid tillfället för körningen led av psykisk sjukdom och därför ogillade åtalet.

Nu har åklagaren beslutat att överklaga tingsrättens beslut. Assistentåklagare Niklas Jeppsson säger till Västerbottens Folkblad att "jag menar att uppsåtet går att styrka. Jag anser att mannen var medveten om att han körde bilen i onyktert tillstånd."

Vi följer den fortsatta utvecklingen och återkommer med ytterligare information så snart sådan finns tillgänglig.

Torgny Peterson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0