Förbjud cannabisfrön



Talesmannen i rättsliga frågor för Irlands näst största parti, Fine Gael, säger till lokala media idag att de kryphål som finns, och som tillåter fri försäljning av cannabisfrön, måste täppas till.


Uttalandet kommer efter att antalet hemmaodlingar ökat kraftigt den senaste tiden. Jag vill se en översyn av lagstiftningen när det gäller så kallade head shops. Det finns ett kryphål här. Idag odlas 80 procent av brittisk cannabis hemma och jag tror att tendensen är densamma i det här landet, säger Flanagan till lokala media.


För att få en liten uppfattning om skojarna i cannabisbranschen tar jag tillfället i akt att citera Paddy Grant från butiken "Nirvana" som säger, Jag kan utan tvekan säga att ingen av dom som köper frön i min butik skulle odla dom i Irland. Jag litar på mina kunder, jag ber alla mina kunder att inte odla fröna. Om dom frågar om odling, eller om det finns minsta antydan till att det är därför dom köper dom, så säljer vi inte till dom."


Av ovanstående uttalande från Grant att döma är det inte helt omöjligt att han också tror på tomten eller att hästar faktiskt kan flyga.


Torgny Peterson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0