Vuxendagis i krogsvängen

Så har då en ny 'skandal' sett dagens ljus. Ordföranden för SSU påstås ha varit på fyllan och påstår själv att hon blivit misshandlad av en otrevlig vakt, som i sin tur säger att ordföranden använt rasistiska tillmälen och varit våldsam mot honom. En ordförandeföljeslagare påstås ha sagt att han minsann ska prata med Bodström. Polis tillkallas, ordföranden hamnar i fyllecellen, uttalande inför pressen osv., osv.

Av rapporteringen att döma skulle man nästan kunna tro att det handlar om ett vulkanutbrott med flera hundra svenskar skadade.

Dagens medierapporter om vuxendagiset i krogsvängen har ett löjets skimmer över sig men kommer förmodligen att ge alla politiska schatteringar en chans att puckla på varandra i frågor om 'politiskt ansvar', 'förebilder', 'politikerförakt', 'övervåld', 'rasism' , 'alkoholtillstånd', 'feminism' mm.

Så kan det gå när en fis i rymden omvandlas till en hotfull atombomb.


Kommentarer
Postat av: mitt

Jag tycker att det är väldigt intressant, och väldigt upprörande, att SSU-basen inte står för det uppenbara, att hon kommer med uppenbara lögner och att pressekreteraren vill utnyttja deras politiska position och kontakter. Det är mer än en fis tycker jag! OCh jag har själv ägnat 2 blogginlägg åt att kommentera det...

2006-01-30 @ 22:59:55
URL: http://blogg.passagen.se/minrldagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0