Frågor och svar om ekonomiskt bistånd på tio språk och lättläst svenska

Frågor alltifrån vart jag skall vända mig, hur jag ansöker om bistånd till om jag kan bli skyldig att betala tillbaka och hur jag överklagar ett beslut finns nu i elva broschyrer, på svenska, lättläst svenska och nio andra språk.

Den svenska versionen hittar du här.

Här kan du läsa frågor och svar om ekonomiskt bistånd, lättläst

För övriga språk, använd länkarna:
سؤال و جواب درباره کمک مالی, översättning till persiska

(أسئلة وأجوبة حول الدعم الاقتصادي (المعونة الاجتماعية, översättning till arabiska

FAQs about Social Assistance, översättning till engelska

Вопросы и ответы о материальной помощи (социальном пособии), översättning till ryska

Kysymyksiä ja vastauksia taloudellisesta tuesta (sosiaaliavustuksesta), översättning till finska

Preguntas y respuestas sobre la asistencia social (socialbidrag), översättning till spanska

Pitanja i odgovori o ekonomskoj pomoći (socijalna pomoć), översättning till serbiska/bosniska/kroatiska

Su’aalo iyo jawaabo ku saabsan kaalmo dhaqaale (cayr), översättning till somaliska

Ekonomik yardıma ilişkin sorular ve cevapları (sosyal yardım), översättning till turkiska

Källa: Socialstyrelsen

Torgny Peterson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0