Sjukdomsmånglarnas hantlangare samlas till konferens

31 maj – 2 juni är det dags för sjukdomsmånglarnas hantlangare att samlas till konferens i Chicago. Arrangören, The Medical Marketing Association (MMA), utlovar att ”skapa det mest stimulerande, interaktiva och utbildningsmässigt robusta program någonsin”.

Bland föreläsarna finns ’hälsovårdsfuturisten’ Joe Flower som ska presentera sex trender som kommer att förändra hälsovården för evigt. Mark Dade från PDL BioPharma kommer att tala om de många utmaningar och oväntade möjligheter som ligger latenta vid starten av ett biofarmaceutiskt företag. John Kamp från Coalition for Healthcare Communications kommer att diskutera de politiska utmaningar som medicinska marknadsförare står inför. Andra föreläsare kommer att förmedla sina kunskaper om skicklighet och metoder för att mäta marknadsföringseffektivitet och visa på strategiska möjligheter för marknadsförare.

Läkaren Mark Gold, från Jazz Impact, tar tillfället i akt och har för avsikt att demonstrera hur affärsdynamiken påminner om jazzmusikens improvisationer (!).

Middagar i Chicago, cocktailparty, danslektioner (!), morgonpromenad i Chicago, en arkitektonisk kryssning och deltagande i ’the gala InAwe Award Presentations’ (för bästa marknadsföring 2005) ingår också i paketet.

Eftersom du antagligen inte är medlem i MMA kostar kalaset enligt ovan dig ’bara’ 11.385 kronor plus flygresa, hotell och traktamente förstås. Det blir en del pengar, men vad 17 – konferensen utlovar ju fantastiska möjligheter för dig att bli en bättre marknadsförare. Kan du inte bestämma dig före den 24 maj kan du alltid bara dyka upp och registrera dig vid ankomst. Det blir något dyrare, 12.000 kronor, men vad 17….

Torgny Peterson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0