Varsågod! - Mera knark åt Stockholms skolungdomar!

Får man tro uppgifterna i Aftonbladet lämnas oss idag en ny påminnelse om de okunnigas framfart i narkotikapolitiska sammanhang. Pressen har vid olika tillfällen presenterat ett flertal medlemmar av Drug Ignorance Ltd. Vem minns inte Alexander Bard till exempel som med sitt drogpolitiska snömos på bästa sändningstid försökte inbilla allmänheten att han uttalade sig om narkotika i egenskap av filosof.

Ytterligare ett hårresande exempel på monumental okunnighet i drogpolitiska frågor uppvisas idag av någon Malin Westberg, som "ska propagera för en legalisering av knark - för Stockholms ungdomar", enligt Aftonbladet.

Till Aftonbladet säger Westberg att "Det är gränslöst överdrivet hur farligt det är med narkotika." Hon begriper inte "Vad är det som gör att narkotikan är så fullständigt livsfarlig?"

Om Westberg inte känner till det lovar vi en gratislektion i elementär kunskap om narkotika och flera påbyggnadsalternativ med information om heroin, dödsfall som ett resultat av heroinmissbruk, möten med ungdomar som förstört sina liv med narkotika, men som är på väg tillbaka efter att ha lyckats ta sig ifrån individer med samma respektlösa inställning som Westberg uppvisar, kontakt med föräldrar som förlorat sina barn som ett resultat av 'ofarligt' heroinmissbruk. Ytterligare påbyggnad kan arrangeras såväl för Westberg som hennes narkotikaförespråkande kollegor.

Vi förutsätter att Stockholms skolpolitiker agerar kraftfullt om planerna på propaganda för legalisering av narkotika under täckmantel av kulturverksamhet  skulle planeras för Stockholm skolor. Att propagera för knark är lika mycket kulturskymning som att läsa porr för småttingar.

Westberg har den dåliga smaken att, enligt Aftonbladet, bjuda på gratis inträde för heroinister. Det vore bättre om Westberg använde sin eventuella kapacitet att försöka övertyga såväl skolelever som heroinister att missbrukare behöver mindre knark och mer hjälp att ta sig ur heoinmissbruket.

Huruvida Westberg själv använder narkotika framgår inte av artikeln i Aftonbladet.

Kommentarer
Postat av: Malin Westberg

Vem du är är, så vill jag passa på att informera om att "den monumentala okunskapen" kring narkotika som jag enligt dig har är rent nonsens och dessutom rätt så oförskämt! Vem är du att döma mig för vad en kvällstidning har skrivit?
1) Om du väljer att tro och lita till vad kvällspressen skriver och citerar i intervjuer är du och dina gelikar dummare än vad jag någonsin kunde tro. Att medvetet förvränga uttalanden och syftningar för att sälja lösnummer tillhör vardag för denna typ av tabloid, det vet gemene man. Alla, utom du då förstås...
2) Kom gärna och undervisa mig med din anti-propaganda och din repressiva inställning - jag är villig att lyssna OCH ta debatt - om debattanterna kan presentera verklighetsbaserad fakta dvs. Vilket ni RNS:are, FMN:are o IOGT-NTO:are under 30 år ännu inte lyckats med.
3) Nej, vi gör inte teater i legaliseringens namn. Vi gör teater som syftar till att fråga sig varför man hela tiden ska behöva skuld- och skambeläggas när man har ett narkotikaberoende. Ni är alla välkomna att besöka vår hemsida och ta del av den RIKTIGA informationen som finns där, rörande vår föreställning "Bortom ljus och mörker", som förövrigt är en fullständigt SANN historia om Lotta Thells liv som heroinist och nu mera metadonpatient, samt det vi står för - läs vårt manifest, innan ni drar några slutsatser.

Att på förhand döma människor, utan att verligen lyssna till vad de säger är sjukt och ett symtom på vår samtid. Den samtiden som 30, 40 och 50-talisterna har byggt upp och grundat för. Att ge sig in i debatten kring narkotika i detta land är som att med berått mod ge sig in i ett getingbo. Ni, drogkonservativa bakåtsträvare, tror att ni sitter på makten och sitter tungt. Det är dags att kasta loss nu. Jag förklarar krig mot er och er ideologi i egenskap av medmänniska och teaterregissör.
Jag vägrar leva i ett land där intolerans, repression och politisk dogmatism bestämmer dagordningen. Jag kommer kämpa till mitt sista andetag för att våra narkomaner ska få upprättelse, vård och egenvärde.

Vad gäller mitt privatliv, så behåller jag det för mig själv. Jag är inte rädd, är du?

2006-02-19 @ 19:40:05
URL: http://www.teaterolydig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0